Onsdag 17/9

Idag som varje onsdag gick jag upp klockan sex i morse för att hinna ta bussen som går klocka sju från Allum (Partilles centrum). Allum ligger ungefär 3 minuter gångväg från där jag bor, det är jätte skönt för där finns bland annat alla affärer man behöver/vill ha nära. Från Allum går också alla bussar ifrån. Så jag kan alltid ta mig fram vart jag än ska där ifrån.
En till sak som också är skönt med att lägenheten ligger just här där den gör är att det är nära till hallen vi tränar i (Partillebo hallen).
Mina onsdagar se i princip alltid lika dana ut alltså... 

Onsdagar:
06:00 Uppgång
07:00 Bussen går från Allum
07:30-09:00 Hadboll (fys & MAQ)
09:00-10:00 Frukost (i skolan)
10:00-11:20 Samhällskunskap
11:45-12:35 Mattematik A
12:35-12:55 Lunch
13:15-14:15 Svenska A
18:00-20:00 Träning med IK Sävehof (fys & löpning)

Idag följde Mathilda med hem från skolan. Hon spelar i mitt lag och går i samma klass som Linnea. Det var första gången hon var hemma hos oss så vi visade henne rund, inte för att det är så mycket att visa men ändå, hehe.
Lite senare gick vi ner till "torget" somligger bredvid Allum och åt på Oves gatukök. Har hör mycket om det gatuköket, bland annat att de ska ha det godaste potatismoset. När vi kom dit och hade beställt maten och fick smaka på våra potatismos förstod vi verkligen det alla menade. Har aldrig i mitt liv smakat sådan god potatismos! Haha, låter kanske lite roligt men de är sant. Kommer ni ner till göteborg någon gång så måste ni åka dit och prova det...






Ha de bra alla så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0